کتابخانه عمومی آرا

پایگاه اطلاع رسانی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای

کتابخانه عمومی آرا

پایگاه اطلاع رسانی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای

کتابخانه عمومی آرا

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست خبری دبیر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، سه شنبه ۱۸ خرداد با ارائه گزارش مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد و دبیر این جشنواره و با حضور  سید باقر میرعبداللهی، مدیرکل تامین منابع نهاد، هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی، مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از اصحاب رسانه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی پارک‌شهر برگزار شد.

جلب مشارکت بیش از ۴ میلیون ۴۰۰ هزار نفر در یک مسابقه کتابخوانی

مهدی رمضانی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از ادوار جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از چند بعد حائز اهمیت است. اول درگیر کردن «عموم مردم» با کتابخوانی، دوم و معرفی و شناساندن نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سطح جامعه و در نهایت ایجاد مطالبه از ناشر و نویسنده برای تولید کتاب های معارفی بهتر.  

وی تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به ویژه فرهنگ منوّر رضوی؛ گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ی پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام از طریق انتشار گسترده‌ این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود:  از ۱۰ دوره گذشته نهاد کتابخانه های عمومی کشور توفیق برگزاری ۵ دوره را داشته و این دوره ششمین دوره ای که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود. در ششمین دوره جشنواره میزان مشارکت بیش از ۲۳۵ هزار نفر بود. در هفتمین دوره بیش از ۶۴۸ هزار نفر، در هشتمین بیش از ۵۵۸ هزار نفر، در نهمین دوره بیش از ۱ میلیون و۳۰۰ هزار نفر مشارکت کننده و در دهمین دوره هم با توجه به مشکلات به وجود آمده در خصوص شیوع بیماری کرونا و حذف بخش مکتوب این جشنواره در فضای مجازی برگزار شد که قریب به ۱ میلیون و ۳۰۰ نفر در آن شرکت کردند. که در در ۵ دوره گذشته نهاد توانسته بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مشارکت در یک مسابقه کتابخوانی را جلب کند.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۲:۲۹
کتابدار